Kursus Manikayu Peringkat 1:Penerangan

Tarikh: 23 Oktober 2010 (Sabtu)
Masa: 8pg hingga 5.00 ptg
Tempat :Perpustakaan Batu Manikar, WP Labuan

Alhamdulillah, Kursus Manikayu Pengakap (atau Kursus Kejurulatihan Pengakap) peringkat 1: Penerangan berjalan lancar. Saya bersama En Khairul telah menghadiri kursus ini yang dianjurkan oleh PPM cawangan Labuan dengan kerjasama JPNWPL.
Secara peribadinya saya pernah mengikuti kursus sebegini pada tahun 2002, walaubagaimanapun memandangkan pada April tahun ini sukatan Kursus Manikayu telah diubah dan menjadi 5 peringkat iaitu; Peringkat 1: Penerangan, Peringkat 2:Kursus(Camping) ,Peringkat 3: LDP, Peringkat 4 (Camping-XPDC), dan Peringkat 5(Lawatan). Adalah wajar untuk diambil sekali lagi bermula dari awal apatah lagi banyak perkara agak ingat-ingat lupa. Cuma diharapkan tiada masalah kekangan masa dan sebagainya yang menghalang untuk mengikuti peringkat 2 hingga peringkat seterusnya seperti dirancang oleh PPM labuan.

Barisan Jurulatih

Projek KML: Tabung Duit
(Antahlah, skipper nampak indak lobang duitnya di mana nanti)
Terima kasih kepada PPM, MPN dan JPWPL kerana mengadakan kursus ini. Semoga ketetapan untuk kursus lanjutan tidak terselisih dengan apa-apa program supaya membolehkan guru-guru menyertai kursus. Salam Berpengakap!

BAHAN ILMIAH

-untuk perkongsian dan sebarang komen penambahbaikan dialu-alukan

Modul Excel Paper 2 (Form 2)